Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal Com Grosii Tiblesului jud Maramures
Calator prin Ardeal Com. Sanpaul jud. Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Rodna
Calator prin Ardeal Comuna Luna jud Cluj
Calator prin Ardeal Orasul Viseu de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Targu Lapus judetul Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Suatu judetul Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Sisesti jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Moftin jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal - Comuna Mediesu Aurit jud Satu Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 27 - Regulamentul Organic Revolutia de la 1848 si Avram Iancu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 26 - Principatele dupa Tudor Vladimirescu si modernizarea lor
Calator prin Ardeal - COLUMNA 25 - Tudor Vladimirescu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 24 - Epoca Fanariota 2 Bucovina
Calator prin Ardeal - COLUMNA 23 - Epoca Fanariota 1
Calator prin Ardeal - Comuna Aghiresu judetul Cluj
Calator prin Ardeal - Comuna Doba judetul Satu Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 22 - Moldova 4 - Dimitrie Cantemir
Calator prin Ardeal - COLUMNA 21 - Tara Romaneasca 4 - Ultimii Domni pamanteni si Constantin Brancoveanu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 20 - Influentele culturale in Tarile Romane
Calator prin Ardeal - COLUMNA 19 - Tarile Romane in sec. 17-18
Calator prin Ardeal - COLUMNA 18 - Transilvania 3 - dupa Mihai Viteazul si Scoala Ardeleana
Calator prin Ardeal - COLUMNA 17 - Tarile Romane si Mihai Viteazul
Calator prin Ardeal COLUMNA 16 - Transilvania 2 Situatia in sec 16 pana la Mihai Viteazul
Calator prin Ardeal - COLUMNA 15 - Tara Romaneasca 3 - Neagoe Basarab si Petru Cercel
Calator prin Ardeal - COLUMNA 14 - Matei Corvin si Vlad Tepes
Calator prin Ardeal - COLUMNA 13 - Moldova 3, Moldova dupa Stefan cel Mare si Petru Rares
Calator prin Ardeal - COLUMNA 12 - Moldova 2, Alexandru Cel Bun si Stefan Cel Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 11 - Tara Romaneasca 2 si Mircea Cel Batran
Calator prin Ardeal - COLUMNA 10 - Clasele inferioare, armata si orasele
După ce specialiștii au încercat de ani de zile să găsească soluții pentru reabilitarea podului Garibaldi, s-a ajuns la concluzia că cea mai rentabilă metodă este reconstruirea acestuia de la zero.
Podul ușurează legătura dintre cartierul Grigorescu și centrul orașului. Deoarece nu este în cea mai bună condiție, inițiativa de reabilitare a fost reluată.
Arhitecții de la SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL au propus demolarea podului existent și construirea unuia nou, cu un cost estimat de 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA ar fi pentru lucrările de construcții și montaj.
Cea mai mare problemă va fi închiderea circulației rutiere timp de șase luni sau posibila prelungire a acestui interval de timp.
De asemenea, arhitecții sunt îngrijorați de prezența sării în zonă, astfel încât studiile geologice trebuie efectuate cu atenție, evitându-se abordările superficiale, așa cum s-a întâmplat la Podul Porțelanului.
Noul pod va fi proiectat cu două benzi de circulație auto de 3 metri fiecare și două benzi de circulație de 3,50 m fiecare (cele marginale), două zone pentru parapet rutier de 0,45 m fiecare, două piste pentru bicicliști de 1,5 m fiecare, două trotuare pietonale de 2,25 m fiecare și două zone pentru parapet pietonal de 0,3 m fiecare.
Autoritățile locale trebuie să găsească acum un constructor dispus să preia proiectul.
Elena Vesa
Written by: Elena Vesa
demolat podul Garibaldi posibile zăcăminte de sare reconstruit
Emisiune de promovare a valorilor tradiționale.
closeCopyright radio SOMES 2024