Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal Comuna Runcu Salvei jud. Bistrita Nasaud
Calator prin Ardeal Comuna Mirsid jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Asuaju de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Petrova jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Dorolt jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Somes Odorhei jud Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Salsig jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Ruscova jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Leordina jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Jichisu de Jos jud Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Iara jud. Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Farcasa jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Suciu de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Lapus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Coroieni jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Viseu de Jos jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Bogdan Voda jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Apa jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Marca judetul Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Sapanța jud. Maramureș
Calator prin Ardeal Comuna Pomi jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Ileanda jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Hida jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal orașul Ardud jud. Satu Mare
Calator Prin Ardeal Comuna Desesti jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal Judetul Salaj
Calator prin Ardeal Tautii Magheraus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Ocna Sugatag jud. Maramures
După ce specialiștii au încercat de ani de zile să găsească soluții pentru reabilitarea podului Garibaldi, s-a ajuns la concluzia că cea mai rentabilă metodă este reconstruirea acestuia de la zero.
Podul ușurează legătura dintre cartierul Grigorescu și centrul orașului. Deoarece nu este în cea mai bună condiție, inițiativa de reabilitare a fost reluată.
Arhitecții de la SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL au propus demolarea podului existent și construirea unuia nou, cu un cost estimat de 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA ar fi pentru lucrările de construcții și montaj.
Cea mai mare problemă va fi închiderea circulației rutiere timp de șase luni sau posibila prelungire a acestui interval de timp.
De asemenea, arhitecții sunt îngrijorați de prezența sării în zonă, astfel încât studiile geologice trebuie efectuate cu atenție, evitându-se abordările superficiale, așa cum s-a întâmplat la Podul Porțelanului.
Noul pod va fi proiectat cu două benzi de circulație auto de 3 metri fiecare și două benzi de circulație de 3,50 m fiecare (cele marginale), două zone pentru parapet rutier de 0,45 m fiecare, două piste pentru bicicliști de 1,5 m fiecare, două trotuare pietonale de 2,25 m fiecare și două zone pentru parapet pietonal de 0,3 m fiecare.
Autoritățile locale trebuie să găsească acum un constructor dispus să preia proiectul.
Elena Vesa
Written by: Elena Vesa
demolat podul Garibaldi posibile zăcăminte de sare reconstruit
Emisiune matinală prezentată Șerban Groza, Ioana Cifor, Cafeneaua deMentă și Neagoș Arian Orlando (Petrică Șomeșanu)
closeCopyright radio SOMES 2024