play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 22 - Moldova 4 - Dimitrie Cantemir

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 21 - Tara Romaneasca 4 - Ultimii Domni pamanteni si Constantin Brancoveanu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 20 - Influentele culturale in Tarile Romane

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 19 - Tarile Romane in sec. 17-18

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 18 - Transilvania 3 - dupa Mihai Viteazul si Scoala Ardeleana

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 17 - Tarile Romane si Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal COLUMNA 16 - Transilvania 2 Situatia in sec 16 pana la Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 15 - Tara Romaneasca 3 - Neagoe Basarab si Petru Cercel

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 14 - Matei Corvin si Vlad Tepes

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 13 - Moldova 3, Moldova dupa Stefan cel Mare si Petru Rares

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 12 - Moldova 2, Alexandru Cel Bun si Stefan Cel Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 11 - Tara Romaneasca 2 si Mircea Cel Batran

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 10 - Clasele inferioare, armata si orasele

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 9 - Epoca feudala si venirea turcilor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - satul Odoreu - judetul Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Oasa - judetul Alba

  • cover play_arrow

    Calator Prin Ardeal - Manastirea Schitul Straja - judetul Hunedoara

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Schimbarea la Fata - judetul Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Sfintei Cruci Oradea - judetul Bihor

  • cover play_arrow

    Calator prin ardeal - Manastirea Ramet - jud. Alba

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Borsec - jud. Harghita

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Prislop - jud. Maramures

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Prislop - jud. Hunedoara

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 7 - Moldova 1

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 6 - Tara Romaneasca 1

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 5 - Mongolii

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 4 - Statele medievale romanesti in general

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 3 - Formarea si crestinarea romanilor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 2 - Continuitatea si Popoarele migratoare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 1 - Dacii si Romanii

General

În sfârșit! Clujul va avea o Centură de Nord, făcută în mare parte pe bani europeni! Ce soluție simplă a găsit Consiliul Județean FOTO

today17/12/2024

Background
share close

Centura Nord a Clujului: Consiliul Județean Cluj a găsit soluția care va face traficul greu să dispară! 

Clujul va beneficia de o nouă centură metropolitană pe partea de nord a județului, menită să scoată traficul greu de pe ruta Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Florești – Gilău. Modernizarea drumului județean 170B vine ca o soluție esențială pentru descongestionarea traficului și îmbunătățirea mobilității.  Cum este, în sfârșit, posibil asta? Asfaltarea pentru prima dată a drumului județean 170B va funcționa ca o o variantă de ocolire.

Drumuri noi, aer curat: Centura Nord va fluidiza traficul!

Modernizarea drumului județean 170B va însemna  asfaltarea acestuia pentru prima dată,. Această variantă de ocolire a municipiului Cluj-Napoca va reduce semnificativ distanța dintre Topa Mică și Răscruci și va facilita traficul de tranzit fără a mai aglomera orașul.

Vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu, a explicat:

„Aș trece și la al doilea drum județean, de o importanță și mai mare. Chiar dacă este de doar 6 km, este un drum județean care va fi construit de la zero: de la nivel de pământ până la nivel de asfalt, cu o lățime de 9 metri, ceea ce face ca pe acest drum să poată circula inclusiv traficul greu. Este o prelungire a drumului județean pe care l-am făcut tot pe fonduri europene, dinspre Răscruci, Borșa, Vultureni și Așchileu Mic. Drumul va putea fi ca o centură de nord a zonei metropolitane Cluj-Napoca. Vom putea intra cu traficul greu și cu autoturismele de la Răscruci, când vii dinspre Dej, și vei putea intra direct pe autostradă la Topa Mică.Cred că și acest drum va dezvolta foarte mult potențialul comunelor din zona limitrofă a județului Cluj cu județul Sălaj. Plus că acest drum județean va avea o stație de încărcare electrică, va avea două ecoducte pentru animalele sălbatice, lucruri mai puțin întâlnite la drumurile județene. Dar cel mai important, va putea scoate o mare parte din traficul care altfel trebuie să vină prin Cluj-Napoca către Oradea sau autostrada Transilvania. Cu crearea acestui drum nou, vom ajuta foarte mult la diminuarea poluării, dar și a traficului existent”, a precizat Radu Rațiu.

Centura Nord: ocolire rapidă și fără stres pentru șoferi!

Modernizarea drumului județean 170B va contribui la reducerea poluării și la decongestionarea traficului din Cluj-Napoca. Primarul comunei Sânpaul, Bogdan Mihai, a subliniat importanța acestui proiect:

„Acest drum, care la momentul actual este impracticabil, va crea o altă alternativă pentru comunele din zonă. Diferența va fi foarte mare”.

Noua centură Nord ar putea fi salvarea Clujului din haosul rutier

Realizarea noului drum face parte dintr-u proiect european câștigat de Consiliul Județean Cluj, care include și un al doilea drum. Valoarea totală a proiectului este de 63 de milioane de euro, din care cofinanțarea Consiliului Județean este de sub 10%.  Această investiție strategică promite să transforme complet infrastructura din zona metropolitană și să ofere șoferilor o rută rapidă și modernă de ocolire a municipiului Cluj-Napoca.

Written by: Carmen Iancu


0%