Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal Comuna Runcu Salvei jud. Bistrita Nasaud
Calator prin Ardeal Comuna Mirsid jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Asuaju de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Petrova jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Dorolt jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Somes Odorhei jud Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Salsig jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Ruscova jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Leordina jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Jichisu de Jos jud Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Iara jud. Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Farcasa jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Suciu de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Lapus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Coroieni jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Viseu de Jos jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Bogdan Voda jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Apa jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Marca judetul Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Sapanța jud. Maramureș
Calator prin Ardeal Comuna Pomi jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Ileanda jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Hida jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal orașul Ardud jud. Satu Mare
Calator Prin Ardeal Comuna Desesti jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal Judetul Salaj
Calator prin Ardeal Tautii Magheraus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Ocna Sugatag jud. Maramures
today06/10/2025
Un moment-cheie al șantierului a fost atins recent: Montarea ultimei grinzi la pasajul care va asigura conexiunea cu viitorul Spital Regional de Urgență, o piesă impresionantă de 28 de metri lungime și 35 de tone, ridicată cu o macara de 220 de tone.
Operațiunea s-a desfășurat pe timpul nopții pentru a evita blocajele pe una dintre cele mai circulate artere din țară, demonstrând o planificare eficientă și respect pentru traficul zilnic al clujenilor.
Pasajul va avea o lungime totală de aproximativ 300 de metri, fiind una dintre cele mai importante structuri de pe Tronsonul 1 al Centurii Metropolitane, care va cuprinde:
6 benzi de circulație, dintre care:
2 benzi pe sens pentru traficul general,
1 bandă dedicată transportului public,
1 bandă pentru transportul alternativ – biciclete, trotinete etc.
Această abordare reflectă clar viziunea Primăriei Cluj-Napoca: o infrastructură durabilă, adaptată orașului viitorului, în care mobilitatea urbană înseamnă mai mult decât mașini – înseamnă eficiență, conectivitate și sustenabilitate.
Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că, odată cu montarea ultimei grinzi, echipele de lucru vor accelera și celelalte etape ale proiectului. Totodată:
Studiile de fezabilitate pentru drumurile de legătură sunt deja aprobate;
Procedurile de expropriere sunt în derulare, astfel încât lucrările efective să înceapă în 2026, conform planificării.
„Lucrări în desfășurare la Centura Metropolitană – Tronsonul 1S-a montat ultima grindă la pasajul care va asigura legătura cu zona viitorului Spital Regional de Urgență — o piesă de 28 de metri lungime și 35 de tone, ridicată cu o macara de 220 de tone.Montajul s-a realizat pe timpul nopții, din motive de siguranță și pentru a evita blocarea traficului pe cel mai circulat tronson din țară.Pasajul va avea aproximativ 300 de metri, iar Tronsonul 1 al Centurii Metropolitane va include 6 benzi de circulație: câte două pe sens pentru traficul general, o bandă dedicată transportului public și una pentru transportul alternativ.Pentru drumurile de legătură, studiile de fezabilitate sunt deja aprobate, iar procedurile de expropriere sunt în derulare, astfel încât anul viitor să poată începe lucrările efective”, a transmis viceprimarul Dan Tarcea.
Proiectul Centurii Metropolitane este cea mai amplă investiție în mobilitatea urbană a zonei Clujului din ultimele decenii, iar Primăria Cluj-Napoca, prin echipa condusă de primarul Emil Boc și viceprimarul Dan Tarcea, asigură buna desfășurare a lucrărilor, cu accent pe eficiență, transparență și colaborare instituțională.
Centura Metropolitană – Tronsonul 1 nu este doar o lucrare de infrastructură, ci un pas uriaș spre un Cluj inteligent, bine conectat și pregătit pentru dezvoltare sustenabilă.
Written by: Moldovan Raluca
Emisiune matinală prezentată Șerban Groza, Ioana Cifor, Cafeneaua deMentă și Neagoș Arian Orlando (Petrică Șomeșanu)
closeCopyright radio SOMES 2024