Listeners:
Top listeners:
play_arrow
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal Comuna Runcu Salvei jud. Bistrita Nasaud
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Mirsid jud. Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Asuaju de Sus jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Petrova jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Dorolt jud. Satu Mare
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Somes Odorhei jud Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Salsig jud Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal comuna Ruscova jud Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal comuna Leordina jud Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal comuna Jichisu de Jos jud Cluj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Iara jud. Cluj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Farcasa jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Suciu de Sus jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Lapus jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Coroieni jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Viseu de Jos jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Bogdan Voda jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Apa jud. Satu Mare
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Marca judetul Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Sapanța jud. Maramureș
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Pomi jud. Satu Mare
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Ileanda jud. Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Hida jud. Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal orașul Ardud jud. Satu Mare
play_arrow
Calator Prin Ardeal Comuna Desesti jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Judetul Salaj
play_arrow
Calator prin Ardeal Tautii Magheraus jud. Maramures
play_arrow
Calator prin Ardeal Comuna Ocna Sugatag jud. Maramures
today13/11/2025
Investiția, în valoare de aproximativ 48 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, este finanțată prin Programul Regional Nord-Vest (PRNV) și vizează transformarea completă a acestor două artere intens circulate, care leagă zone vitale ale orașului.
Lucrările vor include modernizarea carosabilului pe o lungime totală de 2,4 kilometri, construirea unui pod nou pe bulevardul Unirii, la intersecția cu bulevardul Independenței, amenajarea de benzi dedicate transportului public, piste pentru biciclete pe o lungime de 4,5 kilometri, șase stații de autobuz moderne și trotuare complet refăcute.
„Lucrările vizează, printre altele, refacerea unui pod sau, mai bine zis, construirea unuia de la zero. Primul din ultimii mulți ani, dar nu ultimul din următoarea perioadă. Mă refer la podul de pe bulevardul Unirii de la intersecția cu bulevardul Independenței, care va fi construit la două benzi pe sens și va include piste de biciclete și trotuare, ambele cu o lățime de 1,5 metri”, a declarat Ioan Doru Dăncuș, primarul municipiului Baia Mare.
În plus, toate rețelele edilitare – apă, canalizare, gaz, iluminat public – vor fi introduse în subteran, pentru a elibera spațiul urban și a oferi o imagine coerentă și modernă. Iluminatul public va fi complet înlocuit, iar canalizarea pluvială va fi refăcută integral.
Primarul a subliniat că, prin acest proiect, se urmărește nu doar modernizarea infrastructurii, ci și crearea unui mediu urban mai prietenos cu oamenii și cu mediul. „Vom reamenaja spațiile verzi, vom păstra pe cât posibil arborii existenți și vom planta alții noi. Orașul trebuie să respire și să ofere confort tuturor: șoferi, pietoni și bicicliști deopotrivă”, a explicat Dăncuș.
Contractul de execuție a fost atribuit firmei ARL Cluj, un partener cu experiență în proiecte majore de infrastructură din Baia Mare. Compania derulează în prezent lucrările la Pasajul de la Italsofa, aproape de finalizare, și la modernizarea străzii Victoriei, care urmează să fie inaugurată în vara anului viitor.
„Sunt bucuros și, în același timp ușurat, că lucrările vor fi executate de o firmă serioasă, pe care o cunoaștem și care realizează astăzi proiecte de infrastructură importante în Baia Mare, printre care Pasajul de la Italsofa care e aproape finalizat sau strada Victoriei pe care o vom inaugura la jumătatea anului viitor, ARL Cluj. Urmează să emitem ordinul de începere, după care termenul de execuție va fi de 36 de luni. Am încredere, însă, în echipa lor și în domnul Dan Mihancea, directorul general, că vor finaliza acest proiect nu doar înainte de termen ci și la exigențele pe care băimărenii le așteaptă”, a declarat edilul.
Termenul de execuție este de 36 de luni, dar autoritățile locale și constructorul își propun să finalizeze lucrările înainte de termenul contractual.
Primarul Ioan Doru Dăncuș a anunțat, totodată, că Primăria pregătește și alte investiții majore pentru fluidizarea traficului și creșterea calității vieții în oraș.
Printre acestea se numără Pasajul de Vest, care va lega bulevardele Independenței și Regele Mihai I, de la Dacia Service până la Dedeman, precum și un pasaj subteran la Semilună. Documentațiile tehnice pentru aceste proiecte sunt deja în pregătire și urmează să fie incluse în lista de investiții pentru anul viitor.
„Am spus și o repet: nu mai avem timp de pierdut! Da, există deranj, dar este un inconvenient peste care trebuie să trecem cu toții, împreună, dacă vrem un oraș modern, european. Pentru că, tot împreună, Facem Baia Mare bine!”, a concluzionat primarul Ioan Doru Dăncuș.
Prin acest proiect, Primăria Baia Mare își consolidează rolul de promotor al dezvoltării urbane durabile, investind consecvent în infrastructură, mobilitate și calitatea vieții.
Modernizarea bulevardelor Unirii și Traian nu este doar o lucrare tehnică, ci o parte esențială a viziunii administrației Dăncuș pentru un oraș sigur, verde și european, un oraș care pune cetățeanul în centrul fiecărui proiect.
„Un pod nou, cu două benzi pe sens, construit de la zero. Benzi prioritare pentru transportul în comun, piste de biciclete, trotuare și spații verzi reamenajate, plus toate rețelele edilitare trecute în subteran. Începem lucrările de modernizare a bulevardelor Unirii și Traian!Da, deschidem un nou mare șantier în Baia Mare și îmi cer scuze în avans pentru momentele de disconfort pe care le va crea. Nu pot, însă, să îmi cer iertare pentru că facem exact ceea ce ne-am asumat încă din campania electorală de acum un an, deși poate mulți nu au crezut: transformăm orașul, concret, proiect cu proiect, șantier cu șantier!Am semnat astăzi contractul de execuție pentru reabilitarea și modernizarea bulevardului Unirii, pe un tronson de aproximativ 1 km, respectiv a bulevardului Traian pe un tronson de 1,4 kilometri. Două dintre cele mai importante și circulate artere din oraș pe care le vom transforma complet prin acest proiect a cărui valoare a contractului de execuție semnat astăzi este de aproximativ 48 milioane lei, la care se adauga TVA, cu un milion sub suma estimată. Un proiect amplu, pentru care am obținut finanțarea prin PRNV.Sunt bucuros și, în același timp ușurat, că lucrările vor fi executate de o firmă serioasă, pe care o cunoaștem și care realizează astăzi proiecte de infrastructură importante în Baia Mare, printre care Pasajul de la Italsofa care e aproape finalizat sau strada Victoriei pe care o vom inaugura la jumătatea anului viitor, ARL Cluj. Urmează să emitem ordinul de începere, după care termenul de execuție va fi de 36 de luni. Am încredere, însă, în echipa lor și în domnul Dan Mihancea, directorul general, că vor finaliza acest proiect nu doar înainte de termen ci și la exigențele pe care băimărenii le așteaptă.Lucrările vizează, printre altele, refacerea unui pod sau, mai bine zis, construirea unuia de la zero. Primul din ultimii mulți ani, dar nu ultimul din următoarea perioadă. Mă refer la podul de pe bulevardul Unirii de la intersecția cu bulevardul Independenței, care va fi construit la două benzi pe sens și va include piste de biciclete și trotuare, ambele cu o lățime de 1,5 metri.Mai departe, ambele tronsoane modernizate vor avea câte două benzi de circulație pe fiecare sens. Vom integra de asemenea benzi prioritare pentru transportul public. Vor fi construite 6 stații de autobuz, 2 pe Unirii și 4 pe Traian, fiecare prevăzute și cu marcaje tactilo-vizuale pentru nevazători, marcaje care vor exista și în zonele de treceri de pietoni. Trotuarele vor fi refăcute, iar spațiile verzi reamenajate. Încercăm aici să păstrăm pe cât se poate arborii existenți, în timp ce plantăm alții și amenajăm zone cu gazon. Construim, de asemenea, piste pentru biciclete pe o lungime totală de 4,5 kilometri. Rețelele de utilități, gaz, apă, canalizare, iluminat public, vor fi introduse în subteran, canalizarea pluvială va fi refăcută, iar stâlpii de iluminat vor fi schimbați integral.Și nu ne oprim aici. Printre altele, pe care vi le voi prezenta la momentul potrivit, avem deja în plan noi investiții pentru fluidizarea traficului în oraș, printre care Pasajul de Vest, care va lega bulevardele Independenței și Regele Mihai I de la Dacia Service de Dedeman, că tot vorbeam despre construcția de poduri peste Săsar, respectiv un pasaj subteran la Semilună. Lucrăm deja la pregătirea documentațiilor tehnice pentru ele și le vom introduce în lista obiectivelor de investiții pentru anul următor, pentru elaborarea studiilor de fezabilitate.Am spus și o repet: nu mai avem timp de pierdut! Da, există deranj, dar este un inconvenient peste care trebuie să trecem cu toții, împreună, dacă vrem un oraș modern, european. Pentru că, tot împreună, Facem Baia Mare bine!”















Written by: Moldovan Raluca
demarează un nou proiect major de infrastructură: Primarul Ioan Doru Dăncuș „Am spus și o repet Facem Baia Mare bine!” Maramureș nu mai avem timp de pierdut. Pentru că Primăria Baia Mare tot împreună
Emisiune informativă pe teme de actualitate.
closeCopyright radio SOMES 2024