play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • play_arrow

    Demo Radio Nr.1 For New Music And All The Hits!

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Dabaca Radio Someș

Play Now
  • home Home
  • keyboard_arrow_right General
  • keyboard_arrow_right News
  • keyboard_arrow_right Articole
  • keyboard_arrow_rightCum să citeşti etichetele alimentare și să nu te lași păcălit?

General

Cum să citeşti etichetele alimentare și să nu te lași păcălit?

todaynoiembrie 3, 2022

Background
share close

Să citești etichetele alimentare poate fi în sine o știință. Asta pentru că sunt foarte multe denumiri prea puțin cunoscute sau complet necunoscute. În plus, consumatorii sunt mai conștienți ca niciodată de importanța unei diete sănătoase, așa că unii producători de alimente folosesc tot felul de trucuri pentru a convinge oamenii să cumpere produse foarte procesate și nesănătoase. Iată câteva aspecte la care să fii atent atunci când citești etichetele:

Etichetele cu informații nutriționale sunt deosebit de utile pentru cei care trăiesc cu afecțiuni de sănătate care necesită modificări ale dietei. Multor oameni li se dau parametri foarte specifici cu privire la cantitățile de anumiți nutrienți pe care le pot consuma.

Persoanele cu boli de rinichi care trebuie să-și monitorizeze sodiul, de exemplu, sau persoanele cu diabet care își numără glucidele, pot vedea pe etichete dacă un anumit aliment se poate încadra în dieta lor.

Unul dintre cele mai bune sfaturi poate fi ignorarea completă a afirmațiilor de pe fața ambalajului. Etichetele din față încearcă să vă ademenească să cumpărați produse, făcând mențiuni de despre anumite beneficii și proprietăți care, de cele mai multe ori, sunt doar un instrument de marketing.

Ingredientele produselor sunt listate în funcție de cantitate — de la cea mai mare la cea mai mică cantitate. Asta înseamnă că primul ingredient este cel din care producătorul a folosit cel mai mult. O regulă de bază este să vedeți primele trei ingrediente, deoarece ele reprezintă cea mai mare parte a ceea ce mâncați.
Dacă primele ingrediente includ cereale rafinate, un tip de zahăr sau uleiuri hidrogenate, puteți presupune că produsul este nesănătos. În schimb, încercați să alegeți articole care au alimente integrale enumerate ca primele trei ingrediente. În plus, o listă de ingrediente care depășește două-trei rânduri sugerează că produsul este foarte procesat și, deci, nesănătos.

Written by: Somes Radio

Rate it

Previous post

General

Simona Halep a fost acuzată oficial pentru dopaj!

Suspendată provizoriu din circuitele WTA și ITF pentru rezultatul pozitiv al testului anti-doping efectuat la US Open, Simona Halep (31 de ani, 10 WTA) a fost acuzată oficial pentru dopaj. Doi avocați din România care lucrează pentru Sports Resolutions - tribunalul independent la care Simona Halep va ataca, în primă fază, decizia - au anunțat că actul de acuzare i-a fost făcut cunoscut Simonei Halep, pentru care urmează 20 de zile în care poate să […]

todaynoiembrie 3, 2022


0%