play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Mediesu Aurit jud Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 27 - Regulamentul Organic Revolutia de la 1848 si Avram Iancu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 26 - Principatele dupa Tudor Vladimirescu si modernizarea lor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 25 - Tudor Vladimirescu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 24 - Epoca Fanariota 2 Bucovina

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 23 - Epoca Fanariota 1

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Aghiresu judetul Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Doba judetul Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 22 - Moldova 4 - Dimitrie Cantemir

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 21 - Tara Romaneasca 4 - Ultimii Domni pamanteni si Constantin Brancoveanu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 20 - Influentele culturale in Tarile Romane

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 19 - Tarile Romane in sec. 17-18

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 18 - Transilvania 3 - dupa Mihai Viteazul si Scoala Ardeleana

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 17 - Tarile Romane si Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal COLUMNA 16 - Transilvania 2 Situatia in sec 16 pana la Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 15 - Tara Romaneasca 3 - Neagoe Basarab si Petru Cercel

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 14 - Matei Corvin si Vlad Tepes

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 13 - Moldova 3, Moldova dupa Stefan cel Mare si Petru Rares

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 12 - Moldova 2, Alexandru Cel Bun si Stefan Cel Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 11 - Tara Romaneasca 2 si Mircea Cel Batran

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 10 - Clasele inferioare, armata si orasele

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 9 - Epoca feudala si venirea turcilor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - satul Odoreu - judetul Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Oasa - judetul Alba

  • cover play_arrow

    Calator Prin Ardeal - Manastirea Schitul Straja - judetul Hunedoara

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Schimbarea la Fata - judetul Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Sfintei Cruci Oradea - judetul Bihor

  • cover play_arrow

    Calator prin ardeal - Manastirea Ramet - jud. Alba

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Borsec - jud. Harghita

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Manastirea Prislop - jud. Maramures

General

DRUMUL JUDEȚEAN SATU NOU-CUȘMA A FOST REDAT CIRCULAȚIEI RUTIERE

today13/11/2023

Background
share close

Cei 6.7 km de drum dintre Satu Nou și Cușma au fost redați circulației, după ce autoritățile au dus la bun sfârșit proiectul de reabilitare a căii rutiere. Valoarea investiției se ridică la 4,9 milioane de euro, banii fiind asigurați prin POR 2014/2020 și de la Bugetul CJ BN.

La inaugurare au fost prezenți prefectul județului Bistrița-Năsăud, Teofil Cioarbă, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan și primarul comunei Livezile – Traian Simionca.

Principalele lucrări executate au constat în: 

  • modernizarea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică,
  • fundație din balast,
  • strat de bază din piatră spartă,
  • scurgerea apelor pluviale (4 km- șanțuri din beton, 1,6 km- șanțuri din pământ, 882 m- rigolă de acostament, 50 buc.-cămine de dren, 25m rigolă carosabilă, 12 podețe tubulare),
  • 49 de podețe tubulare pentru accesele la proprietăți, fundație adancita de parapet tip L (466 m) ,
  • ziduri de sprijin din beton armat (232 m) ,
  • consolidări cu geocelule (11900 mp) ,
  • amenajarea a 15 drumuri laterale și 4 stații de autobuz,
  • parapet de siguranță (1,3 km) ,
  • 60 de indicatoare rutiere,
  • 6 borne kilometrice,
  • 60 borne hectometrice,
  • marcaje transversale și longitudinale.

În cadrul aceluiași proiect, s-au desfășurat și lucrări de consolidare în valoare de 3.8 mil euro.

Totodată a avut loc amenajarea unui pod peste râul Budușel, cu o lungime totală de 17,44 m și două benzi de circulație.

,,Podul este amplasat oblic pe axul râului Budușel, are o singură deschidere  cu o lungime totală de 17,44m, 2 benzi de circulație și lățimea de 7.8 m , calea pe pod (hidroizolație, strat protecție, strat asfaltic), rampe de acces (strat de uzură, strat de legătură, strat de bază din piatră spartă, strat de fundație superior din balast), Lungimea rampelor de acces este de 52 m pe malul stâng și 30m pe malul drept, pentru siguranța circulației s-au montat parapeți metalici , lucrări de amenajare a albiei.”, se arată în documentația proiectului.

 

Written by: Carmen Iancu