play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - orașul Tășnad, Satu Mare Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Sandulesti Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Fizesu Gherlii Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Petrestii de Jos Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Tritenii de Jos Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Băișoara Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Țaga Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Cluj Napoca Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Mărișelu Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Chiuza Radio Someș

General

DRUMUL JUDEȚEAN SATU NOU-CUȘMA A FOST REDAT CIRCULAȚIEI RUTIERE

todaynoiembrie 13, 2023

Background
share close

Cei 6.7 km de drum dintre Satu Nou și Cușma au fost redați circulației, după ce autoritățile au dus la bun sfârșit proiectul de reabilitare a căii rutiere. Valoarea investiției se ridică la 4,9 milioane de euro, banii fiind asigurați prin POR 2014/2020 și de la Bugetul CJ BN.

La inaugurare au fost prezenți prefectul județului Bistrița-Năsăud, Teofil Cioarbă, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan și primarul comunei Livezile – Traian Simionca.

Principalele lucrări executate au constat în: 

  • modernizarea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică,
  • fundație din balast,
  • strat de bază din piatră spartă,
  • scurgerea apelor pluviale (4 km- șanțuri din beton, 1,6 km- șanțuri din pământ, 882 m- rigolă de acostament, 50 buc.-cămine de dren, 25m rigolă carosabilă, 12 podețe tubulare),
  • 49 de podețe tubulare pentru accesele la proprietăți, fundație adancita de parapet tip L (466 m) ,
  • ziduri de sprijin din beton armat (232 m) ,
  • consolidări cu geocelule (11900 mp) ,
  • amenajarea a 15 drumuri laterale și 4 stații de autobuz,
  • parapet de siguranță (1,3 km) ,
  • 60 de indicatoare rutiere,
  • 6 borne kilometrice,
  • 60 borne hectometrice,
  • marcaje transversale și longitudinale.

În cadrul aceluiași proiect, s-au desfășurat și lucrări de consolidare în valoare de 3.8 mil euro.

Totodată a avut loc amenajarea unui pod peste râul Budușel, cu o lungime totală de 17,44 m și două benzi de circulație.

,,Podul este amplasat oblic pe axul râului Budușel, are o singură deschidere  cu o lungime totală de 17,44m, 2 benzi de circulație și lățimea de 7.8 m , calea pe pod (hidroizolație, strat protecție, strat asfaltic), rampe de acces (strat de uzură, strat de legătură, strat de bază din piatră spartă, strat de fundație superior din balast), Lungimea rampelor de acces este de 52 m pe malul stâng și 30m pe malul drept, pentru siguranța circulației s-au montat parapeți metalici , lucrări de amenajare a albiei.”, se arată în documentația proiectului.

 

Written by: Somes Radio


0%