play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Com Grosii Tiblesului jud Maramures

  • play_arrow

    Calator prin Ardeal Com. Sanpaul jud. Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Comuna Rodna

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Comuna Luna jud Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Orasul Viseu de Sus jud. Maramures

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Targu Lapus judetul Maramures

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Comuna Suatu judetul Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Comuna Sisesti jud. Maramures

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal Comuna Moftin jud. Satu Mare

  • play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Mediesu Aurit jud Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 27 - Regulamentul Organic Revolutia de la 1848 si Avram Iancu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 26 - Principatele dupa Tudor Vladimirescu si modernizarea lor

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 25 - Tudor Vladimirescu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 24 - Epoca Fanariota 2 Bucovina

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 23 - Epoca Fanariota 1

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Aghiresu judetul Cluj

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - Comuna Doba judetul Satu Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 22 - Moldova 4 - Dimitrie Cantemir

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 21 - Tara Romaneasca 4 - Ultimii Domni pamanteni si Constantin Brancoveanu

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 20 - Influentele culturale in Tarile Romane

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 19 - Tarile Romane in sec. 17-18

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 18 - Transilvania 3 - dupa Mihai Viteazul si Scoala Ardeleana

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 17 - Tarile Romane si Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal COLUMNA 16 - Transilvania 2 Situatia in sec 16 pana la Mihai Viteazul

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 15 - Tara Romaneasca 3 - Neagoe Basarab si Petru Cercel

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 14 - Matei Corvin si Vlad Tepes

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 13 - Moldova 3, Moldova dupa Stefan cel Mare si Petru Rares

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 12 - Moldova 2, Alexandru Cel Bun si Stefan Cel Mare

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 11 - Tara Romaneasca 2 si Mircea Cel Batran

  • cover play_arrow

    Calator prin Ardeal - COLUMNA 10 - Clasele inferioare, armata si orasele

General

LA 1 SEPTEMBRIE ÎNCEPE PROIECTAREA METROULUI DIN CLUJ-NAPOCA

today27/07/2023

Background
share close

Ordinul de începere a lucrărilor este 1 septembrie, conform solicitării adresate de către constructor. Ei ne-au solicitat, pentru a-şi putea pregăti demararea lucrărilor, pentru că, repet, e un proiect de mare anvergură. Ne-au solicitat să emitem ordinul de începere cu data de 1 septembrie. Ei şi-au constituit garanţia, conform prevederilor legale, fără de care nu puteau să meargă mai departe. În 15 zile au constituit-o. Următorul termen este 1 septembrie – ordinul de începere, după care să urmează fazele din proiect. Şase luni e fază de proiectare, după care obţine autorizaţia de construcţie, finalizare a exproprierilor. Dar şase luni este primul termen pe care trebuie să-l aibă după aceea, pentru a presta primul proiect în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie”, a declarat primarul Emil Boc.

Contractul de proiectare și execuție pentru Magistrala de Metrou din Cluj a fost semnat în 25 mai, la Cluj cu asocierea turcă Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada. Metroul clujean este finanțat în parte prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). În total acesta ar urma să coste aproximativ nouă miliarde de lei, din care un miliard şi jumătate de lei sunt asigurați prin PNRR. Conform proiectului, metroul  va avea  21 de staţii, iar termenul de realizare a întregii lucrările este de opt ani.

Finanțarea în cadrul PNRR pentru proiect condiționează doar realizarea a 9 stații, între strada Soporului și strada Câmpului, până în 31 iulie 2026.

Elena Vesa

Written by: Elena Vesa