Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal - Comuna Mediesu Aurit jud Satu Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 27 - Regulamentul Organic Revolutia de la 1848 si Avram Iancu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 26 - Principatele dupa Tudor Vladimirescu si modernizarea lor
Calator prin Ardeal - COLUMNA 25 - Tudor Vladimirescu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 24 - Epoca Fanariota 2 Bucovina
Calator prin Ardeal - COLUMNA 23 - Epoca Fanariota 1
Calator prin Ardeal - Comuna Aghiresu judetul Cluj
Calator prin Ardeal - Comuna Doba judetul Satu Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 22 - Moldova 4 - Dimitrie Cantemir
Calator prin Ardeal - COLUMNA 21 - Tara Romaneasca 4 - Ultimii Domni pamanteni si Constantin Brancoveanu
Calator prin Ardeal - COLUMNA 20 - Influentele culturale in Tarile Romane
Calator prin Ardeal - COLUMNA 19 - Tarile Romane in sec. 17-18
Calator prin Ardeal - COLUMNA 18 - Transilvania 3 - dupa Mihai Viteazul si Scoala Ardeleana
Calator prin Ardeal - COLUMNA 17 - Tarile Romane si Mihai Viteazul
Calator prin Ardeal COLUMNA 16 - Transilvania 2 Situatia in sec 16 pana la Mihai Viteazul
Calator prin Ardeal - COLUMNA 15 - Tara Romaneasca 3 - Neagoe Basarab si Petru Cercel
Calator prin Ardeal - COLUMNA 14 - Matei Corvin si Vlad Tepes
Calator prin Ardeal - COLUMNA 13 - Moldova 3, Moldova dupa Stefan cel Mare si Petru Rares
Calator prin Ardeal - COLUMNA 12 - Moldova 2, Alexandru Cel Bun si Stefan Cel Mare
Calator prin Ardeal - COLUMNA 11 - Tara Romaneasca 2 si Mircea Cel Batran
Calator prin Ardeal - COLUMNA 10 - Clasele inferioare, armata si orasele
Calator prin Ardeal - COLUMNA 9 - Epoca feudala si venirea turcilor
Calator prin Ardeal - satul Odoreu - judetul Satu Mare
Calator prin Ardeal - Manastirea Oasa - judetul Alba
Calator Prin Ardeal - Manastirea Schitul Straja - judetul Hunedoara
Calator prin Ardeal - Manastirea Schimbarea la Fata - judetul Cluj
Calator prin Ardeal - Manastirea Sfintei Cruci Oradea - judetul Bihor
Calator prin ardeal - Manastirea Ramet - jud. Alba
Calator prin Ardeal - Borsec - jud. Harghita
Calator prin Ardeal - Manastirea Prislop - jud. Maramures
Anunțul oficial al demarării lucrărilor la magistrala de metrou din Cluj a fost făcut azi de Primăria Cluj-Napoca. Jurnaliștii sunt invitați miercuri, 5 iunie la ora 14,00 pe strada Șesul de Sus din Florești, să asiste la inaugurarea construcției.
Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou.
“Acesta este cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Clujului. În anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.”, se arată într-un comunicat al Primăriei Cluj-Napoca.
Primăria Cluj-Napoca, în calitate de beneficiar, a semnat în data de 29.12.2022 Contractul de finanțare nr. 18, pentru proiectul Magistrala 1 de Metrou Cluj. Valoarea totală a contractului de finanţare este de 13.691.849.351,33 lei. Din această sumă, valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.480.588.900 lei, iar cofinanţarea națională reprezintă 10.045.622.090,33 lei, TVA aferent contribuției publice naționale și sprijinului din partea Uniunii este în valoare de 2.116.786.000,00 lei, – contribuția de la bugetul local este în valoare de 41.052.941,00 lei și TVA aferent în valoare de 7.799.420,00 lei.
Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești. Stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și a unui centru comercial. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran.
Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou. Punctele principale de interes ce trebuie deservite de către viitorul traseu de metrou, pe axa vest-centruest, sunt: Centrul zonei de sud a Comunei Florești – Spitalul regional de urgență – Centru Comercial – Cartierul Mănăștur – Centrul Municipiului Cluj-Napoca – Aurel Vlaicu/Pod IRA – Centru Comercial – Depou.
Elena Vesa
Written by: Elena Vesa
Emisiune de promovare a valorilor tradiționale.
closeCopyright radio SOMES 2024