Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal Comuna Somes Odorhei jud Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Salsig jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Ruscova jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Leordina jud Maramures
Calator prin Ardeal comuna Jichisu de Jos jud Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Iara jud. Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Farcasa jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Suciu de Sus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Lapus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Coroieni jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Viseu de Jos jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Bogdan Voda jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Apa jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Marca judetul Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Sapanța jud. Maramureș
Calator prin Ardeal Comuna Pomi jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal Comuna Ileanda jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Hida jud. Salaj
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal orașul Ardud jud. Satu Mare
Calator Prin Ardeal Comuna Desesti jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Dragu jud. Salaj
Calator prin Ardeal Judetul Salaj
Calator prin Ardeal Tautii Magheraus jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Ocna Sugatag jud. Maramures
Calator prin Ardeal Comuna Nimigea jud. Bistrita-Nasaud
Calator prin Ardeal Comuna Aiton jud Cluj
Calator prin Ardeal Com Grosii Tiblesului jud Maramures
Calator prin Ardeal Com. Sanpaul jud. Cluj
Calator prin Ardeal Comuna Rodna
today05/07/2025
Cristian Popescu Piedone și inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au făcut vineri o serie de controale inopinate pe litoralul românesc, unde au descoperit mai multe nereguli grave în magazine și unități de cazare din Constanța și Năvodari: insecte vii și moarte, oferte înșelătoare și deficiențe grave de igienă.
Printre problemele identificate de comisarii ANPC se numără vitrine frigorifice ruginite și murdare, temperaturi necorespunzătoare în agregatele frigorifice, dar și prețuri afișate înșelător. În unele cazuri, prețul de la raft nu corespundea cu cel de la casa de marcat, fapt ce l-a iritat pe fostul primar al Sectorului 5.
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă iau cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune!”, a declarat Piedone.
Șeful ANPC a contestat și mizeria găsită în unele locuri: „Cât vede soacra, pe aici nu dăm pe dedesubt!”, a afirmat el, subliniind că locurile mai puțin vizibile erau mai murdare decât cele aflate în văzul clienților.
„Cartofii ăștia ce faceți cu ei? Luați-i pentru porci! Rafturile astea când le curățați? (…) Dacă aveți nevoie vă ajutăm noi să faceți curățenie!”, reclamă ironic Piedone.
În cadrul Comandamentului Litoral 2025, în data de 4 iulie 2025, au avut loc mai multe controale în mai multe unități din Constanța care funcționează sub sigla: PROFI(Năvodari), MEGA IMAGE, LIDL. Principalele nereguli identificate:
• Abateri privind respectarea lanțului frigorific;
• La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse;
• Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare;
• Depozitare necorespunzătoare;
• Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor;
• În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare;
• Deficiențe grave de igienă;
• În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizate;
• Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai;
• La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilor;
• Nereguli comerciale și de informare;
• Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm;
• În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare;
• S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil;
• Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.
Tot în cadrul controlului, ANPC a dispus închiderea temporară a patru unități de cazare din stațiunile de pe litoral: Vila M – SC EUROCONS SRL, PROFI ROOM SERVICE – Năvodari, BELAMOBEST SRL – Vila Păun, HOSTEL La Gerald SRL.
Acestea prezentau saltele și lenjerii pătate, iar condițiile generale de igienă au fost catalogate ca fiind precare.
Acțiunea face parte dintr-o amplă campanie de verificări desfășurată de ANPC pe litoral.
Written by: Ogâgău Gabriel
Emisiune de promovare a valorilor tradiționale.
closeCopyright radio SOMES 2024