Listeners:
Top listeners:
radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor
Calator prin Ardeal - Orasul Cavnic Jud. Maramures
Calator prin Ardeal - Satulung jud. Maramures
Calator prin Ardeal - Huedin jud. Cluj
Calator prin Ardeal - Sighetu Marmatiei
Calator prin Ardeal - Negresti Oas jud. Satu Mare
Calator prin Ardeal - Comuna Ciucea jud. Cluj
Calator prin Ardeal - Comuna Negreni jud. Cluj
Calator prin Ardeal - Comuna Camar jud. Salaj
Calator prin Ardeal - Comuna Sanmartin Bihor
Calator prin Ardeal - Jibou Jud. Salaj
Calator prin Ardeal - Comuna Cernesti Maramures
Călător prin Ardeal - Ardusat-județul Maramureș
Călător prin Ardeal - Certeze-județul Satu-Mare
Călător prin Ardeal-comuna Mireșu Mare-județul Maramureș
Călător prin Ardeal-comuna Letca- județul Sălaj
Călător prin Ardeal - comuna Dumbrăvița - Maramureș
Călător prin Ardeal-comuna Rona de Jos-Maramureș
Călător prin Ardeal-comuna Bistra - Maramureș
Călător prin Ardeal -comuna Săcălășeni Radio Someș
Calator prin Ardeal - Baia Mare
Călător prin Ardeal -județul Cluj Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Năpradea Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Valea Chioarului Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Remetea Chioarului Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Recea Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Repedea Radio Someș
Călător prin Ardeal -orașul Șomcuta Mare Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Budești Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Rozavlea Radio Someș
Călător prin Ardeal -comuna Poienile de sub Munte Radio Someș
După ce specialiștii au încercat de ani de zile să găsească soluții pentru reabilitarea podului Garibaldi, s-a ajuns la concluzia că cea mai rentabilă metodă este reconstruirea acestuia de la zero.
Podul ușurează legătura dintre cartierul Grigorescu și centrul orașului. Deoarece nu este în cea mai bună condiție, inițiativa de reabilitare a fost reluată.
Arhitecții de la SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL au propus demolarea podului existent și construirea unuia nou, cu un cost estimat de 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA ar fi pentru lucrările de construcții și montaj.
Cea mai mare problemă va fi închiderea circulației rutiere timp de șase luni sau posibila prelungire a acestui interval de timp.
De asemenea, arhitecții sunt îngrijorați de prezența sării în zonă, astfel încât studiile geologice trebuie efectuate cu atenție, evitându-se abordările superficiale, așa cum s-a întâmplat la Podul Porțelanului.
Noul pod va fi proiectat cu două benzi de circulație auto de 3 metri fiecare și două benzi de circulație de 3,50 m fiecare (cele marginale), două zone pentru parapet rutier de 0,45 m fiecare, două piste pentru bicicliști de 1,5 m fiecare, două trotuare pietonale de 2,25 m fiecare și două zone pentru parapet pietonal de 0,3 m fiecare.
Autoritățile locale trebuie să găsească acum un constructor dispus să preia proiectul.
Elena Vesa
Written by: Elena Vesa
demolat podul Garibaldi posibile zăcăminte de sare reconstruit
Emisiune de promovare a valorilor tradiționale.
closeCopyright radio SOMES 2024