play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Aluniș Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Așchileul Mare Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Gilău Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - municipiul Câmpia Turzii Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Valea Ierii Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Monor Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Municipiul Alba Iulia Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - județul Alba Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Comuna Zagra Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - orașul Tășnad, Satu Mare Radio Someș

Viorel Băltărețu a fost În direct cu dumneavoastră

today08/03/2023

Background
share close

Deputatul din partea USR Cluj, Viorel Băltărețu, a fost invitat în studioul Radio Someș, în cadrul emisiunii În direct cu dumneavoastră, moderată de Șerban Groza.

Tema discuției a fost legată de numărul scăzut de autostrăzi de care dispune România, dar și despre ritmul în care acestea se construiesc.

Cauzele identificate de Viorel Băltărețu în privința numărului insuficient de autostrăzi construite în România au fost lipsa finanțărilor dintr-o anumită perioadă, „birocrația și corupția” și  lipsa unei „strategii coerente de țară, pe care toate partidele politice aflate vremelnic la guvernare să o ducă mai departe.”

 

„Dacă politicienii români ar vrea cu adevărat să facă lucrurile și ar fi un pic mai dornici să se schimbe lucrurile în bine în România, s-ar putea face cu un efort minimal din partea lor.”

 

Viorel Băltărețu sublinia faptul că lipsa autostrăzilor contribuie la o stagnare, din punct de vedere economic, a României pentru că unii cetățeni ajung să petreacă foarte mult timp la volan, timp care ar putea fi destinat productivității.

Prețurile produselor la raft sunt influențate de același timp petrecut de șoferi în trafic în lipsa unor autostrăzi care să faciliteze transporturi mai rapide.

A fost punctat faptul că în primii zece ani de după Revoluție, în privința autostrăzilor, România nu a avut nicio realizare, iar în ultimii zece ani ritmul în care acestea s-au construit arată o medie de 42 de km/an.

Dacă în trecut așa-zisa lipsă a finanțărilor a justificat faptul că nu au fost construite autostrăzi, Viorel Băltărețu a semnalat faptul că, cel puțin până în anul 2027, Uniunea Europeană, prin toate programele de finanțare, pune la dispoziție 15-20 de miliarde de euro pentru infrastructură.

În privința birocrației, s-au vehiculat întârzierile cu care au de-a face constructorii atunci când vine vorba de a li se face plățile de către autorități pentru lucrări, fapt care amână înaintarea acestora.

„Statul trebuie să aibă o atitudine corectă față de ei (n.r. – constructori).”

 

Urmărește integral emisiunea aici:

https://www.facebook.com/radioSOMES/videos/3627778514173741/

Written by: Somes Radio


0%