play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
  • cover play_arrow

    radio SOMEȘ radio SOMEȘ - tradiție și folclor

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Ardusat-județul Maramureș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - Certeze-județul Satu-Mare

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal-comuna Mireșu Mare-județul Maramureș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal-comuna Letca- județul Sălaj

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal - comuna Dumbrăvița - Maramureș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal-comuna Rona de Jos-Maramureș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal-comuna Bistra - Maramureș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Săcălășeni Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -județul Cluj Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Năpradea Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Valea Chioarului Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Remetea Chioarului Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Recea Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Repedea Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -orașul Șomcuta Mare Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Budești Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Rozavlea Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Poienile de sub Munte Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Strâmtura Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Cupșeni Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Ariniș Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Bârsana Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Moisei Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -orașul Ulmeni Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -orașul Șimleul Silvaniei Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -comuna Cătina Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -orașul Baia Sprie Radio Someș

  • cover play_arrow

    Călător prin Ardeal -orașul Seini Radio Someș

General

PĂRINȚII ȘI ELEVII DIN CLUJ CER SUPLIMENTAREA LOCURILOR LA LICEELE TEORETICE

today07/14/2023

Background
share close

Solicitarea este făcută printr-o petiție postată pe site-ul petitieonline.com. Aceasta a strâns până acum aproape 200 de semnături. Părinții care au semnat se plâng de presiunea nedreaptă la care sunt supuși copiii.

. Sunt direct implicată, copilul meu este pe poziția 980, cu medie peste 9 și nu va avea loc la un liceu potrivit cu nivelul de pregătire.” Ileana Vlad 

“Semnez aceasta petitie deoarece consider ca locurile de la licee sunt prea puține având în vedere numărul notelor mari iar acest lucru duce la ramanerea pe dinafară a multi elevi cu note foarte bune. Acest lucru este inadmisibil!”Mititi George

“Doresc ca băiatul meu să aibă parte de învățământ de calitate, fără stres.” Alina Dulfu

„Tinerii au dreptul la educație, orașul a crescut, este normal sa crească și numărul de locuri în liceele clujeneDana Ioana

În petițe se arată că: “Anual județul Cluj înregistrează, după mun. București, cel mai mare număr de medii mari la nivel național la examenul pentru Evaluarea Națională peste nota 8 46.6%, peste 8.50 35.4% si peste 9 21.7% (date MEN/E.N. 2023). Aceștia reprezintă numeric 2310 elevi cu medii peste 8, 1752 peste 8.5, 1073 peste 9. Cohorta este în creștere și, mai mult, la populația Cluj-Napoca adaugăm Florestiul și alte comune limitrofe, în continua expansiune, și numărul mare de elevi care vin anual din alte localitati/judete ca să învețe aici. Nici nu avem motivele sa credem că procentul notelor mari la EN nu se va păstra la aceleași cote. În aceste condiții, în judetul Cluj și în special în municipiul Cluj-Napoca există un același număr, insuficient, de locuri la liceele teoretice (cca 2300 în județ, respectiv 1450 în Cluj-Napoca).

Aceasta, cumulat cu faptul că, datorita structurii populaței și multilingvismului, o parte semnificativă din locuri sunt alocate pentru învățămâtul în limba maghiară și clase în limbi străine care necesita probe de aptitudini (lb. germana, engleza, spaniola), rezultatul este că, anual, un număr foarte mare de copii cu rezultate foarte bune la învățătura să nu aibă șansa de a accede în clasa a IX-a la licee potrivite aptitudinilor lor și cu o rată mare de promovabilitate la Bacalureat și ajung să aleagă profiluri care nu li se potrivesc, sau să fie repartizați în învățământul tehnologic.

Astfel, garantat, o bună parte dintre acești copii se pierd pe parcurs, fiind decuplați forțat de la contactul cu învățământul la un nivel performant, concentrat pe acumularea de cunoștințe pentru valorificarea lor superioară.

În timp ce în județ și în special municipiul Cluj-Napoca, numărul de locuri în învățământul teoretic liceal e cam același, în ciuda creșterii mediilor și a cohortei, în majoritatea județelor situația e inversă, accesarea liceelor teoretice în toate profilele fiind posibilă cu medii la Evaluarea Națională mult mai mici.

Aceasta este o discriminare, o inegalitate de șanse pentru elevii clujeni cu care județul se laudă, apoi îi abandonează, din cauza unui proces administrativ greu de înțeles.

Nu poate fi vorba nici despre bani/buget, pentru că aceiași bani se duc în licee și școli care rămân cu locurile neocupate, e  vorba doar de un calcul matematic și de interesul pentru valorificarea superioară a educației, capitol la care România nu stă bine.

Nu mai suntem în perioada în care, programatic, învățământul teoretic era redus prin hotărâri ale conducerii de Stat în favoarea școlilor profesionale.

În concluzie, noi, elevii și părinții din Cluj, solicităm ISJ Cluj și MEN suplimentarea numărului de locuri în liceele teoretice cu concurență foarte mare începând cu admiterea din acest an (2023) și corelarea în viitor a locurilor cu performanța, pentru un învățământ de calitate și șanse egale la nivel național”

Elena Vesa

Written by: Vesa Elena


0%